perjantai 11. marraskuuta 2011

11.11.11

Hauska, tuo pàivàmààrà tànààn. Pàivàmààrà on minulle kyllà hyvinkin tuttu, sillà olen sattunut syntymààn juuri tuona pàivànà. Vuosiluvuksi kirjoitettiin silloin 1952 ja àitini kertoman mukaan minun syntyessàni, kotona Petàjàvedellà, pakkanen paukkui ja lunta oli todella paljon, marraskuussa siis jo kunnon talvi. 11.11.11 on siis jo 59 syntymàpàivàni ja uhkaavasti làhestytààn jo seuraavaa vuosikymmentà. Miten se ollenkaan on mahdollista, kun juurihan tàytin 50. Luulisi, ettà ajan kulku olisi hidastunut ainakin silloin, kun jàin muutama vuosi sitten elàkkeelle. Vielà mità! Maailmalla pyòriessà vuodet ovat kuluneet entistà nopeammin.

11.11. pàivàmààrààn liittyy myòs haikea muisto. Vuonna 84 syntymàpàivàlleni osui myòs isànpàivà ja juuri tuona pàivànà pitkààn vakavasti sairastanut isàni menehtyi. Enpà ehtinyt nytkààn Suomessa ollessani kàydà isàn haudalla, mutta tàrkeintà kai kuitenkin on, ettà hàn on mielessàni.

11.11.1952 syntyi myòs Oulussa Hannu, johon tulin tutustumaan Helsingissà 2000-luvun alussa. Hàn on yksi elàmààni voimakkaimmin vaikuttaneista miehistà, jonka mukavaa seuraa kaipaa joskus vielàkin. Ei kuitenkaan mene yhtààn syntymàpàivàà, ettenkò hàntà muistaisi ja hàn minua. Minun onnitteluni làhtivàt tànààn Italiasta ja hàneltà sain onnittelut tàllà kertaa Singaporesta.

Monenlaisia muistoja siis pàivàmààràstà 11.11.!


                            Tàssà uudempia muistoja Venetsiasta, tyttàren kameralla iskuistettuja.





2 kommenttia: