perjantai 1. elokuuta 2014

Helteen puuduttama pää???

Liekö tosiaan helle tehnyt tehtävänsä ja puuduttanut koko pään ja ajatusmaailman. Ihmettelin näitä lahjasukkia neuloessani, että miten minun käsialani on muuttunut niin löysäksi. Vasta seuraavia sukkia pitkällä neuloessani tajusin, että minullahan on väärän kokoinen pyöröpuikko; ei 2 mm vaan 2,5 mm! Minulla ei ollut enää ollenkaan muistissa, että olen ostanut jo kahdet pyöröpuikot tänä kesänä. Ja käytössä oli siis ne väärän kokoiset.  Ei siis mikään ihme, että jälki tuntui hieman löysältä. Dropsin Fabelin puikkokooksi kyllä suositellaan 2,5 mm, mutta minusta ja minun käsialallani sukkiin saa olla pienempi. Resorissa, kantapäässä ja kärkikavennuksissa käytin sukkapuikkoja ja ne olivat kyllä oikean kokoiset.


Nämä sukat olen ajatellut 60 v täyttäneelle ystävälleni. Minä tein värivalinnan: Fabel kuninkaansinisenä ja raidat liukuvärjättyä punasävyistä Katia Darlingia. Saajan toivomuksesta tein varren hieman normaalia leveämmän. Koko on n. 45 ja siihen kului n. 100 gr lankaa.

Tänään poikkesin Tampereen Lankaideassa puikko-ostoksilla ja hankin itselleni Knit-Pron 3,5 mm irtopäät sekä 2 mm kiinteän pyöröpuikon. 3,5 milliset ovat huivineulontaan ja uudet 2 mm sukkapyöröt hankin notkeamman kaapelin vuoksi. Käyttömukavuus kun on kaiken a ja o neulonnassakin! Lankoja en tällä kertaa hamstrannut, vain yksi merinovillainen, punasävyinen Zauberball lähti mukaan huivilangaksi.

Lämmintä viikonloppua,

Enya



2 kommenttia: